MarketingWebdesign

Hoe kun je voor een restaurant meer bezoekers trekken?

2 Mins read

Goed eten, lekker drinken en een gezellige sfeer: als je een restaurant hebt, is dit allemaal van belang. Heb je het idee dat de invulling van je restaurant in orde is, maar zou je toch meer bezoekers willen trekken? Er zijn verschillende manieren om hieraan te werken! In dit artikel delen we onze tips.

Informatie bieden op een goede website

Je kunt er tegenwoordig niet meer omheen: het is belangrijk om online aanwezig te zijn met je bedrijf. Zo zoeken veel mensen een restaurant eerst online op, voordat er een reservering wordt gemaakt. Zorg dus dat je een duidelijke en mooie website inricht! Je kunt een domeinnaam registreren voor de website van je restaurant, die qua titel het liefst gelijk is aan je restaurantnaam. Plaats fraaie foto’s van de gerechten en van het interieur van je zaak, zodat men een helder beeld krijgt. Noteer ook de nodige informatie, zoals je openingstijden en de prijzen die je rekent. Een website maken is relatief eenvoudig met een handig CMS zoals WordPress. Of schakel de hulp in van een expert, die voor jou een passende website kan neerzetten.

Aandacht trekken via social media

Naast je website zijn ook social media belangrijk voor online zichtbaarheid. Maak een pagina aan op Facebook en Instagram, om maar wat te noemen. Hier kun je leuke nieuwtjes delen, om je bezoekers op de hoogte te houden. Plaats bijvoorbeeld een bericht als er een nieuw menu is: grote kans dat je volgers dan wel weer eens langs willen komen. Laat ook zeker de gezichten van je zaak zien op social media, om voor persoonlijkheid te zorgen. Stel wekelijks of maandelijks iemand uit het team voor, met een mooie foto en een leuk tekstje erbij. Zo voelen mensen zich verbonden met jouw restaurant!

Acties voor meer bezoekers

Hoewel je natuurlijk niet te veel weg moet geven, kan het af en toe tof zijn om een winactie op te stellen. Laat op social media bijvoorbeeld mensen kans maken op een gratis diner: ze moeten het bericht liken en sharen om deel te nemen aan de actie. Op die manier komt jouw bericht ook weer op de tijdlijnen van een nieuw publiek terecht – er komen meer mensen in aanraking met jouw restaurant. Ook zullen mensen hun omgeving mogelijkerwijs op de hoogte stellen van de winactie: dat is directe reclame waar je altijd van profiteert.

Flyers uitdelen

Online is er dus veel winst te behalen op het gebied van promotie. Waar je verder nog aan kunt denken? Ontwerp een mooie flyer en deel deze uit. Stop ‘m bijvoorbeeld door de brievenbus bij woningen in de buurt. Of vraag in winkels of je flyers op de toonbank neer mag leggen. Zeker als je een korting van bijvoorbeeld tien procent of een extraatje zoals een gratis drankje aanbiedt op zo’n flyer, kan het tot meer bezoek leiden.

Related posts
InternetMarketingWebdesign

Waarom je als mkb’er een website nodig hebt

2 Mins read
Tegenwoordig maakt vrijwel iedereen wel gebruik van het internet. We gebruiken het om contacten te onderhouden, om ons te entertainen en bovendien…
InternetMarketingWebdesign

Drie tips voor je eigen webshop

2 Mins read
Ga je je eigen webshop beginnen? Ga er maar aan staan. Het is namelijk nog best lastig om een plekje te krijgen…
MarketingWebdesign

Zakelijke lening? Dit is het proces van aanvraag tot afbetaling

2 Mins read
Heb je geld nodig voor jouw bedrijf? Dan kun je bij familie en/of vrienden aankloppen. Helaas kunnen zij jou niet altijd uit…
Jouw artikel op onze site? Neem contact met ons op!